FANDOM

Файл:Flag of ukrainian people's republic 1917 svg - копия.pngунр }}
1-й український полк імені Богдана Хмельницького
300px
Січові стрільці слухають бандуриста
Дата утворення: 1 травня 1917 р.
Дата ліквідації: 1921 р.
Належність: Файл:Flag of Ukrainian People's Republic 1917 svg - копия.pngУНР
Тип: Піхота
Кількість: 3574 чол.
Місце походження: Київ
Війни та битви: Українська революція 1917-1921

Українсько-радянська війна

Перший Зимовий похід

Радянсько-польська війна

Визначні командири: Ластівченко Юрій Іванович

Юрій Капкан

Петро Болбочан

1-й український козачий полк ім. гетьмана Б.Хмельницького — перша українська військова частина, створена в Києві у травні 1917 на початку українських національно-визвольних змагань 1917-21.

Історія

Рішення про організацію першого полку майбутньої національної армії було прийнято 16(29).03.1917 на військовому параді Київського гарнізону. 01.05.1917 солдати, що перебували на збірних пунктах у Києві, висунули вимогу сформувати з їхнього складу Перший український козачий полк ім. Б.Хмельницького. Київська Рада робітничих і солдатських депутатів, об'єднання громадських організацій та Рада Військових Депутатів Київського Військового округу засудила цю вимогу, і виявила готовність збройним шляхом не допустити формування українських військових частин. Тоді солдати при підтримці Української Центральної Ради самочинно зформували Перший український козачий полк.

04.05.1917 командуючий Південно-Західним фронтом генерал О. Брусилов дав згоду на комплектування полку за умови, що особовий склад частини формуватиметься лише з добровольців.

Склад

Полк складався з 16 сотень. Чисельний склад становив 3574 чол. Командиром полку було обрано штаб-капітана Д. Путника-Гребенюка, старшинами С. Ярошенка, В. Дмитренка, І. Лук'яненка, С. Ізбицького, Г. Мичка.

В 1918-19 полк у складі Запорізького Корпусу брав участь у багатьох воєнних операціях Армії УНР. У пізніший період командирами полку були підполковник Ю. Капкан, підполковник Ю. Ластовченко, полковник О. Шаповал, підполковник М. Луб'яницький, полковник С. Лазуренко і полковник І. Кириченко.

Виноски

Випадкова вікі