FANDOM

російська республіка українська народна республіка }}
1-й український корпус
300px
П.Скоропадський на парадi українськиx вiйськ.

Kиїв, 15 серпня 1918 р.

Дата утворення: 1917 рік
Дата ліквідації: Січень, 1918 рік
Належність: Російська республіка

Українська Народна Республіка

Тип: Піхота
Кількість: 60 000 чоловік
Війни та битви: Українсько-радянська війна
Визначні командири: Павло Скоропадський

1-й український корпус — одне з перших українських з'єднань, створених у 1917. Сформований генералом Павлом Скоропадським на базі 34-го корпусу російської армії відповідно до наказу Л. Корнілова про українізацію частини. Після виведення з особового складу частини неукраїнців, корпус було переведено до Межибожа для доукомплектації. Реорганізація корпусу завершилась 1.10.1917, Корпус складався з двох дивізій, які очолювали генерал Я. Гандзюк (начальник штабу - полк. М. Капустянський) та генерал Клименко (нач. штабу - ген. Крамаренко). Начальником штабу корпусу було призначено генерала Сафонова. Старшини корпусу мали окремі відзнаки - пого­ни з жовтими смугами по блакитному полю. Полки корпусу дістали назви - Перший Київський полк ім. гетьмана Б. Хмельницького, Другий Стародубський полк ім. гетьмана І. Скоропадського, Третій Полтавський полк ім. гетьмана П. Сагайдачного та ін. Командування корпусу підтримувало тісні контакти з Генеральним Секретаріатом Військових Справ. Наприкінці 1917 корпус, загальна чисельність якого нараховувала бл. 60 тис. бійців, став однією з найдисциплінованіших і найбоєздатніших частин військ УНР. У листопаді 1917 корпус під командуванням П. Скоропадського в районі Вінниці роззброїв 2-й гвардійський корпус, який намагався прорватись на допомогу більшовицьким частинам у Києві, і під вартою вислав їх у Росію. У взаємодії з іншими військовими підрозділами, що підпорядковувалися Українській Центральній Рад, він продовжував роззброєння збільшовизованих частин у прифронтовій смузі. На почотку січня 1918 П. Скоропадський подав у відставку, а командування корпусом здійснював Я. Гандзюк. Протягом січня 1918 внаслідок недалекоглядної політики УЦР у військових питаннях, корпус як і багато інших підрозділів військ УНР напередодні найважливіших боїв з російськими більшовицькими військами, фактично самодемобілізувався.

Джерела

Випадкова вікі