FANDOM

Форт-15
300px
Походження: Файл:Flag of Ukrainian People's Republic 1917 svg.pngУкраїна
Тип: Самозарядний пістолет
Тип боєприпасу: 9×19 Luger
Калібр: 9 мм
Вага: 730 г
Бойова скорострільність: 40 пострілів у хвилину
Дульна швидкість: 370 м/с
Прицільна дальність: 50 м
Максимальна дальність: 350 м
Тип боєпостачання: магазин коробчатого типу, дворядний ємкістю 16 патронів
Приціл: звичайний, відкритий
Виробник: КП «НВО «Форт» МВС України»
Пістолет Форт-15 серійно випускається з 2007 року для української армії та МВС. Конструкція замикання і робота автоматики пістолета побудована на основі модернізованої системи Браунінга. Автоматика працює за схемою використання віддачі при короткому ході стовбура. Замикання здійснюється за допомогою дедалі нижчій казенної частини ствола, що входить своїм прямокутним виступом, розташованим над патронником, у вікно затвора-кожуха для викиду стріляних гільз. Зниження відбувається за сприяння фігурного паза нижнього припливу казенної частини ствола з віссю затворної затримки. Рама виготовляється з полімеру. Ергономіка рукоятки адаптована для утримання пістолета як правою, так і лівою рукою. У передній частині рами є пази для кріплення різних додаткових пристосувань, таких як тактичний ліхтар або лазерний целеуказатель. Затвор-кожух виготовляється з легованої сталі.
Ударно-спусковий механізм типу курка, подвійної дії. Важіль флажкового запобіжника розташований на лівій стороні рами, над потиличником рукоятки. При переведенні в верхнє положення, якщо курок зведений, блокує останній, захищаючи від випадкового пострілу. Центральне положення - бойове, нижнє - безпечний спуск курка з бойового взводу, істотно збільшує зручність і безпеку в поводженні зі зброєю. Затворна затримка двостороння, з розташуванням важелів по обидва боки рами, над рукояткою. Фіксатор стовбура розміщений з лівого боку рами, над спусковий скобою. Засувка магазина знаходиться на лівій стороні рами в основі спусковий скоби. Коробчатий дворядний магазин вміщує 16 патронів.
Прицільні пристосування з білими крапками для прискореного і більш легкого прицілювання в умовах недостатньої освітленості кріпляться в пазах типу «ластівчин хвіст» з можливістю внесення бічних виправлень. В цілому по відчуттях пістолет в руці сидить зручно і стабільно. Власники пістолета і ті, хто їм постійно користується, відзначають цілком гідну надійність роботи в різних умовах експлуатації і з патронами різних виробників, споряджених різними типами куль. Велика похила насічка на затворі-кожусі значно підвищує зручність поводження зі зброєю. Хід спускового гачка плавний, без різких провалів, зростань зусилля і упорів. У цілому, Форт-15 вийшов вдалим і цілком конкурентоспроможним пістолетом у своїй ціновій ніші, при тому, що він володіє хорошим співвідношенням ціна-якість. Українцям, нарешті, вдалося сконструювати дійсно вдалий і сучасний пістолет з хорошими бойовими і службово-експлуатаційними якостями.

Випадкова вікі