FANDOM

Улдін (Uldin, † жовтень 409 або 412) - князь (хан, каган) західної частини імперії гунів, що містилася на північ від Нижнього Дунаю. Очолював західних гунів під час правління імператорів Аркадія (394-408) і Феодосія II (408-450).

Улдін є батьком:

Після смерті князя гунів Балтазара східною частиною імперії (Причорномор'я, територія між Доном та Дунаєм, Київ) почав керувати Донат, а західною частиною - Улдін.

Він вперше став відомий римлянам в грудні 400 року, коли напав на військо бунтівного римського генерала Гайнаса, який незадовго до того безуспішно повстав у Фракії. Переміг його, стратив і послав відрубану голову в Константинополь імператору Аркадію, за що отримав щедру винагороду. Загони Улдіна нападали на територію Мезії взимку 404/ 405 років. 405 року Улдін привів армію гунів, разом зі своїми союзниками скірами й найнявся на службу до Magister militum Західної Римської імперії й Стіліхона, боровся проти вторгнення на терени імперії Родогайса.

408 року знову вирушає в похід до Мезії, але після перших успіхів, його наступ було відбито. Багато гунів та їхніх союзників потрапило у полон, а Улдін був змушений відступити.

Помер 409 або 412, після його смерті імперія гунів ділиться на три частини.

Випадкова вікі