FANDOM

Файл:Спис.jpg
Спис
— холодна зброя у вигляді довгого ратища на кінці якого розміщено вістря, форма якого може бути найрізноманітнішою. Спис — перш за все колольна зброя, хоч деякі види списів були розраховані також на ріжучі та рублячі удари. Мисливська зброя; рогатина, острога, гарпун. Звичайний спис складається з дерев'яного держака і металевого наконечника, форма якого може бути найрізноманітнішою.

Будова списа

Спис зазвичай складався з наступних елементів:

Вістря — різної форми та зроблене з різних матеріалів. Саме вістря є безпосередньо бойовою частиною списа.

Втулка — трубка за допомогою якої з'єднувалися вістря та ратище.

Ратище — держак списа, як правило це дерев'яна палиця кругла (зрідка овальна, і практично ніколи іншої форми) в перерізі, має конусовидну чи циліндричну форму. Втім матеріал ратища може бути найрізноматніший — відомі ратища з мамонтових ікол чи металу, однак слід зазначити, що подібна екзотика завжди була виключенням.

Вток — металевий наконечник на протилежному до вістря кінці списа. Траплялися втоки різної форми, але найпоширенішою були гострі. Вток захищав кінець списа від розщеплення, дозволяв увіткнути (звідси й назва) спис у землю догори вістрям, також він був противагою вістрю й допомагав балансувати спис.