FANDOM

64px-Gold

Дана стаття є або була Обраною зброєю.

Серп
300px
Серп
Походження: 25px Греція
Тип: Холодна зброя,

Коротка зброя,

Короткоклинкова зброя.

Дистанція: Ближня
Матеріал: Метал, дерево
Область використання: Увесь світ
Різновиди: Кукрі
Серп - знаряддя для зрізання злаків і трав, що складається з закругленого леза (як правило сталевого) і короткої дерев'яної рукоятки, яке було винайдено в Межиріччі.

Також використовувалося і як зброя.

Особливо небезпечні японські серпи на довгих дерев'яних ручках [1].

Така ж зброя була популярною і в ході українських селянських повстань. Таким серпом досить зручно діставати вершника на скаку. Рани від серпа заживають дуже погано.

Зброя, похідна від серпа

  • Копеш - вид холодної зброї в Стародавньому Єгипті (слово походить від назви передньої ноги копитної тварини).

Перші мечі такого виду почали вироблятись в епоху бронзи, близько 3 тисяч років до н.е., в Шумері, звідки їх і запозичили єгиптяни.

Копеш складався з напівкруглого (серповидного) леза та руків'я, звичайно без гарди. Міг мати внутрішню, зовнішню або комбіновану заточку, коли ближня до руків'я частина леза мала зовнішню заточку, а дальня - внутрішню. Руків'я копеша мало довжину близько 20 сантиметрів, пряме лезо виступало з неї на 5-15 сантиметрів, після чого продовжувалось вигнутою частиною довжиною 20-40 сантиметрів. Як вважають археологи, цей тип зброї походить від сільськогосподарського ручного серпа.

Більшість знайдених на теперішній час зразків цієї зброї зроблено з бронзи, але збереглись і нечисленні залізні копеші.

В Стародавньому Єгипті копеш був зазвичай елітною зброєю, і використовувався як в пішому строю, так і з колісниць.

Файл:Kukri 4.jpg
  • Кукрі — господарський і бойовий ніж непальських гуркхів. Має форму «соколиного крила», себто, той самий видозмінений серп До того як військові взяли цей специфічний ніж на озброєння, місцеве населення використовувало подібні предмети багато років. Чим же особливим відрізняється ця зброя від своїх, так би мовити, родичів?

Форма леза кукрі досить незвична, воно схоже на серп, хоча й значно ширше. Згідно одній з версій, кукрі походить саме від серпа чи якогось схожого сільгоспзнаряддя, котрим користувались мешканці Непалу.

Інша версія говорить про те, що цей ніж веде свій рід від грецької зброї [2], яка потрапила в цей регіон з армією Олександра Македонського, а ще раніше прийшла до Еллади з Африки.

Зрештою, серед зброї ця форма леза зустрічається зазвичай саме у тих випадках, коли походить вона від господарських інструментів.

Наразі можна вважати, що форма кукрі майже не змінилась за час свого існування, принаймні, найдавніші експонати в музеях мають вже більше ніж п'ятсот років, і вони майже не відрізняються від сучасних.

  • Цаолянь — кит. «той, що зрізає траву» — китайський бойовий серп.

Виноски

  1. Кама - вид холодної зброї, поширений на Окінаві. Являє собою коротке вигнуте лезо, насаджене на коротку рукоять перпендикулярно їй. Він більше схожий на косу, ніж на серп. Його прототипом був сільськогосподарський інструмент - серп для прибирання рису, який придбав бойове значення після анексії Окінави Японією і введення заборони на традиційну холодну зброю (катана-гару).

    Застосовується подібно європейському клевцу, але завдяки наявності леза може ще рубати і різати, найбільш ефективно в ближньому бою. Також можливе застосування в якості метальної зброї. Найбільш відомим у світі майстром цієї зброї є Тадасі Ямасіта, його можна побачити у фільмі «Октагон».

    Довжина рукояті кама 15-60 см, а довжина леза - 15-30
  2. У греків подібний вигнутий меч з односторонньою заточкою по внутрішній грані звався Копі́с, застосовувався в тому числі і в армії Ол.Македонського, що вела бої в Індії; звідти, ймовірно, перейшла форма і до Непалу