FANDOM

Сергій Бубка Назарович
250px
Сергій Бубка

Дата народження:

4 грудня 1963 (49 років)

Місце народження:

Луганськ

Громадянство:

Файл:Flag of Ukrainian People's Republic 1917 svg.pngУкраїнець

прізвисько

стрибун

Відомий як:

олімпійський чемпіон, багаторазовий світовий рекордсмен

Діяльність:

легкоатлет (стрибки з жердиною)

Сергі́й Наза́рович Бу́бка (* 4 грудня 1963, Луганськ) — український легкоатлет (стрибки з жердиною). Чемпіон Європи і світу, багаторазовий світовий рекордсмен, олімпійський чемпіон. Заслужений майстер спорту, кандидат педагогічних наук, Герой України.

Родовід

Далекий родич митрополита Іларіона (Івана Огієнка). Їхній предок, козак Максим Огієнко в часи Коліївщини (1768 р.) став одним з ватажків Кліщинського повстання 1767–1770 рр. (село Кліщинці Лубенського полку — тепер Чорнобаївського району Черкаської області).

Життєпис

Стрибками з жердиною Сергій почав займатися у 1974 р. Його першим тренером був Віталій Опанасович Петров, заслужений тренер СРСР, а пізніше його тренували Євген Родіонович Волобуєв, Аркадій Георгійович Шквира.

Чинний світовий рекордсмен зі стрибків з жердиною як у змаганнях на відкритій місцевості, так і у приміщенні.

Найбільші перемоги

  • Олімпійський чемпіон 1988 р. (Сеул)
  • Чемпіон світу 1983 р. (Гельсінкі), 1987 р. (Рим), 1991 р. (Токіо), 1993 р. (Штутгарт), 1995 р. (Ґетеборг), 1997 р. (Атени).
  • Чемпіон світу у приміщенні 1985 р. (Париж), 1987 р. (Індіанаполіс), 1991 р. (Севілья), 1995 р. (Барселона).
  • Переможець змагань на Кубок світу 1985 р., чемпіон Європи 1986 р.
  • Переможець змагань на Кубок Європи 1985 р.
  • Чемпіон Європи в приміщенні 1985 р.
  • Переможець гран-прі IAAF у стрибках з жердиною, переможець гран-прі IAAF серед усіх видів 1991 р., 1993 р.
  • Чемпіон СРСР 1984 р.

Досягнення

Має вищу о
Файл:399px-Osaka07 D5A Sergey Bubka.jpg
світу, яку отримав у Київському інституті фізичної культури, на спортивному факультеті. У 2001 р. захистив кандидатську дисертацію «Формування індивідуальних здібностей студентів у процесі фізичного виховання» в Інституті проблем виховання Академії педагогічних наук України.

Тричі визнавався кращим спортсменом світу: «Чемпіон чемпіонів» (1997 р., газета «Екіп», Франція); переможець в номінації «За видатну кар'єру» (2000 р., IAAF). Чотири рази очолював Десятку найкращих спортсменів СРСР (1984, 1985, 1986, 1991, 1994).

За заслуги у спорті Сергія Бубку було нагороджено орденами СРСР: Трудового Червоного Прапора, Леніна, нагородами України: Почесною відзнакою Президента України (лютий 1994 р.), орденом «За заслуги» ІІ ст. (серпень 1997 р.), I ст. (лютий 1999 р.), орденом князя Ярослава Мудрого V ст. (2008), IV ст. (2011) та III ст. (24 серпня 2012). За визначні спортивні досягнення, особисті заслуги у піднесенні міжнародного авторитету України 4 лютого 2001 року Сергію Бубці присвоєно звання Героя України з врученням ордена Держави. Почесний громадянин міст: Донецьк (1993) та Луганськ (2008). Почесний громадянин Донецької області.

Крім спортивної кар'єри пану Бубці вдалося зробити й кар'єру політичну. У травні 2002 р. пана Бубку було обрано Народним депутатом України 4-го скликання від блоку «За єдину Україну!». Сергій Назарович займав 12 місце у виборчому списку. У червні 2002 року він став членом фракції «Регіони України».