FANDOM

Руа (Russa, Regullian, *368 - †434) - король європейської імперії гунів у 421 - 434 роках, воєначальник, який здобув ранні перемоги над Римською імперією. Водночас в історичних джерелах зустрічається назва племені ругії. Помер 434 року.

Був одним з видатних попередників Аттіли в 5 столітті. Спочатку правив, разом зі своїм братом Октаром, який помер бл. 430 року під час воєнної кампанії проти бургундів.

432 року Руа згадується як єдиний правитель гунів. У той час Аецій Флавій через внутріші міжусобиці в імперії, втратив свою провінцію Галію, майно, і втік до гунів. З їх допомогою (60-тисячне військо), він переміг супротивників і був відновлений новим імператором у своїй провінції ще раз.

Через деякий час, коли деякі племена, раніше підкорені гунами, почали тікати на територію Східної Римської імперії, Ругіла зажадав їх видачі через свого посланника Есла і погрожував війною, якщо не виконають його вимоги. Згодом, у 435 (?), гуни спустошили Фракію, але їхня кампанія була невдалою. Руа помер, "вдарений блискавкою", і решта гунського війська нібито загинула через епідемію чуми. Після його смерті, Аттіла і Бледа, сини його брата Мундзука, стали спільно правити європейською імперією гунів.

Випадкова вікі