FANDOM

Російська імперія Всеросійська імперія
[[Зображення:|140px|{{{Родовий падеж1}}}]] [[Зображення:|140px|{{{Родовий падеж2}}}]]
[[{{{Родовий падеж1}}}]] [[{{{Родовий падеж2}}}]]
{{{Назва карти}}}
{{{Назва карти}}}
Дата заснування 1721 р.
Дата ліквідації 1917 р.
Столиця Санкт-Петербург
Форма правління монархія
Перший правитель {{{Правитель1}}}
Останній правитель {{{Правитель2}}}
Державна релігія православ'я
Валюта рубль
Росі́йська імпе́рія — назва державного утворення, що виникло на основі земель колишнього Московського царства, цю назву вона дістала в процесі петровських реформ 1708-1721 рр, відомих також як «прорубування вікна в Європу». Під час проголошення імперії первинна назва звучала як «Всеросійська імперія», що було засвідчено документами «правлячого Сенату» в 1721 році. Це державне утворення проіснувало до Лютневої революції 1917 року. Правонаступником Російської імперії стала Російська республіка.

Кардинальна реформа Московського царства разом з тим не змінила його державотворчої ідеї, закладеної при його будівництві Іваном Грозним та Борисом Годуновим і його прибічниками — так званої ідеї законного правонаступництва царства Римського (Римської імперії) та Візантійської імперії, що з формальної точки зору було підкріплене одруженням діда Івана Грозного, великого князя Московського (1462 — 1505) Івана ІІІ і Софії Палеолог, яка вважалася спадкоємицею римських імператорів та всієї Римської імперії. Висувалося твердження «Москва — третій Рим». На знак правонаступництва Риму та Константинополя головним елементом герба Московського царства, а потім і Всеросійської імперії було вибрано двоголового орла.

Випадкова вікі