FANDOM

Повстання Сулими — повстання запорізьких козаків під проводом гетьмана Івана Сулими проти Речі Посполитої, що відбулося 1635 року.

ПричиниРедагувати

У 1635 році польський Сейм видав нове розпорядження, що обмежує свободу козаків і знижує чисельність реєстру. Також поляки прийняли рішення побудувати фортецю Кодак, завдяки якій можна було б здійснювати контроль над сполученням між українськими землями і Запоріжжям.

ПередумовиРедагувати

У 1635 році поляки посилили ізоляцію Січі. Для цього ними всього за півроку перед першим дніпровським порогом, що називається Кодак, була побудована і добре оснащена фортеця. Але виконати поставлене польським урядом завданя — не допустити зносин українського населення із Запорожжям — не вдалося.

Хід повстанняРедагувати

Уже через місяць після завершення будівництва фортеці, в ніч з 3 на 4 серпня 1635 року вона була зруйнована загоном січовиків, яких очолював гетьман Іван Сулима. Після повернення на Запорожжя зрадник з реєстровців видав козацького гетьмана і він був страчений за наказом польського короля у Варшаві 12 грудня того ж року.