FANDOM

Погребняк Петро Степанович
250px
Могила Петра Погребняка на Байковому кладовищі

Дата народження:

10 липня 1900

Місце народження:

Волохів Яр, Харківська область

Дата смерті:

25 липня 1976 (76 років)

Місце смерті:

Київ, УРСР

Громадянство:

Файл:Flag of Russia svg.png Російська імперія

Flag of the Soviet Union (1923-1955) svgСРСР

Заклад:

Національний університет біоресурсів і природокористування України

Наукове звання:

професор

Петро́ Степа́нович Погребня́к (*10 липня 1900 — †25 липня 1976) — український вчений-лісівник та ґрунтознавець, доктор географічних наук, професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, професор кафедри лісівництва Української сільськогосподарської академії (Національний університет біоресурсів і природокористування України), академік та віце-президент АН УРСР.

Біографія

Народився 10 липня 1900 року в селі Волохів Яр Зміївського району (з 1957 року Чугуївського району) на Харківщині в родині фельдшера.

Закінчив 1924 року Харківський сільськогосподарський інститут. У 1931–1933 роках працював у Всесоюзному науково-дослідному інституті лісового господарства та агролісомеліорації в Харкові. У 1933–1941 роках був завідувачем кафедри Київського лісотехнічного інституту. 1928 року захистив кандидатську, а 1939 року — докторську дисертацію. У 1946 році присуджено вчене звання професора. З 1954 року завідувач кафедри фізичної географії географічного факультету Київського університету. У 1954–1956 роках директор, створеного Інституту лісівництва (з 1954 року Інститут лісу). Водночас віце-президент АН України. У 1948–1952 голова Ради з вивчення продуктивних сил. Вже не очолюючи Ради, Погребняк підтримував з нею наукові зв'язки, а протягом 1967–1970 років працював у Раді, очолюючи відділ географії ґрунтів. У 1957–1961 роках завідувач відділу екології рослин Ботанічного саду АН України. У 1965–1976 роках очолював відділ географії ґрунтів України Ради по вивченню продуктивних сил України; відділ фізичної географії Сектора географії АН України; відділ екології й охорони рослинності Інституту ботаніки імені М. Г. Холодного. Був головою Комітету наукової термінології АН УРСР, членом регіональної комісії АН СРСР та АН УРСР з розвитку продуктивних сил західних областей України. Голова Українського товариства охорони природи у 1950–1962 роках.

Помер 25 липня 1976 року, похований на Байковому кладовищі.

Нагороди і відзнаки

Нагороджений орденом Трудового Червоного Прапора.

Випадкова вікі