FANDOM

Шаблон:Робота

Передумови

Після успішно проведених бойових дій у Польщі та Франції серед німецьких офіцерів зміцнилася віра у Гітлера та нацистський режим. Однак при цьому радники Гітлера та МЗС Німеччини виступали проти війни з СРСР, оскільки не хотіли більше «випробовувати долю». Сам Гітлер не погоджувався з ними, стверджуючи, що СРСР у будь-який момент може першим розв'язати війну проти Третього Рейху, тому, щоб запобігти цьому, німецька армія повинна нанести превентивні удари по Радянському Союзу. Головною метою майбутньої війни з Росією для Гітлера було розширення «життєвого простору» на Схід за рахунок територій, що входили до її складу; натомість Гітлер запевняв своїх підлеглих, що напад на Радянський Союз є лише способом забезпечити перемогу у війні з Великою Британією.

Німецько-радянській війні передувала також змова СРСР і Німеччини щодо розподілу Східної Європи та Балкан. Протягом 1939 — першої половини 1941 років обидві держави ліквідували Польщу, країни Прибалтики, а також балканські держави. СРСР та Німеччина отримали спільні кордони, а також привід для наступу на сусіда для «звільнення» завойованих ним територій. У Вікіджерелах є оригінали текстів на тему:
Нота міністерства закордонних справ Німеччини Радянському Уряду від 21 червня 1941

  • 19 серпня 1939 року — СРСР та Німеччина уклали торговельний договір
  • 24 серпня 1939 року — СРСР та Німеччина уклали пакт про ненапад та розподіл сфер впливу у Східній Європі.
  • 1 вересня 1939 року — Німеччина напала на Польщу.
  • 17 вересня 1939 року — СРСР напав на Польщу.
  • 30 листопада 1939 року — СРСР напав на Фінляндію.
  • 28 червня 1940 року — СРСР напав на Румунію.
  • 14 липня 1940 року — СРСР окупував Литву, Латвію та Естонію.
  • 18 грудня 1940 року — Німеччина затвердила план Барбаросса.
  • 1 червня 1941 року — Німеччина окупувала країни Балкан.

Випадкова вікі