FANDOM

Любецький з'їзд 1097
З`їзд руських князів

Міжусобні війни на Русі

310px
Володимир Мономах і Святополк Ізяславич в Любечі
Дата підпису 1097 рік
Місце підпису Любеч (на річці Дніпро)
Підсумок Святополк Ізяславич як старший отримав Київ з Туровом і Пінськом та титул великого князя;

Володимир Мономах — Переяславське князівство і Суздальсько-Ростовську землю;

Олег і Давид Святославичі — Чернігів і Сіверську землю, Рязань і Тмутаракань;

Давид Ігорович — Володимир-Волинський з Луцьком;

Василько Ростиславович (з братом Володарем) — Теребовлю, Червен і Перемишль.

Любецький з'їзд вирішив також відбути спільний похід проти половців.

Территоріальні
зміни
Розділ территорії Русі між шістьма прибувшими на з`їзд князями
Сторони
25px Велике князівство Київське

25px Володимир-Волинське князівство

25px‎ Переяславське князівство

25px Новгородське-Східне князівство

25pxЧернігівське князівство

25pxТеребовлянське князівство

Повноважні представники
25px Святополк II Ізяславич

25pxДавид Ігоревич

25px‎ Володимир Мономах

25px Олег Святославич

25pxДавид Святославич

25pxВасилько Ростиславич

Лю́бецький з'їзд — з'їзд князів Київської Русі 1097 р. в м. Любечі з метою домовитися про припинення міжособиць і об'єднання для боротьби проти половців, які плюндрували руські землі. Учасниками Л. З. був великий князь київський Святополк Ізяславич, переяславський князь Володимир Мономах, смоленський князь Давид Святославич, чернігівський князь Олег Святославич, володимиро-волинський князь Давид Ігоревич, теребовльський князь Василько Ростиславич. На Л. З. князі домовились про припинення міжусобних війн і проголосили засаду вотчинності, на підставі якої кожний князь мав володіти тими землями, що ними володів його батько, і зобов'язувався не зазіхати на володіння інших князів. Святополк Ізяславич як старший отримав Київ з Туровом і Пінськом та титул великого князя; Володимир Мономах — Переяславське князівство і Суздальсько-Ростовську землю; Олег і Давид Святославичі — Чернігів і Сіверську землю, Рязань і Тмутаракань; Давид Ігорович — Володимир-Волинський з Луцьком; Василько Ростиславович (з братом Володарем) — Теребовлю, Червен і Перемишль.

Любецький з'їзд формально зафіксував перетворення одної суцільної держави на своєрідну конфедерацію напівнезалежних держав, які для полагодження спільних справ скликали княжі з'їзди. Любецький з'їзд вирішив також відбути спільний похід проти половців. Постанови з'їзду було закріплено спільною присягою присутніх князів. Однак з'їзд не зміг припинити княжі міжусобиці. Вони знову почалися одразу ж після його закінчення. Осліплення володимирським князем Давидом Ігоровичем зі згоди Святополка теребовлянського князя Василька Ростиславича привело до нової міжусобної війни. Для її припинення Володимир Мономах скликав Витечівський з'їзд 1100.

Випадкова вікі