FANDOM

ЛАЗ-699 - Міжміський автобус великого класу, що випускався Львівським автобусним заводом з 1964 по 2002 рр.

ЛАЗ-699
ЛАЗ 699 01
Роки випуску 1964-2002
Завод- виробник ЛАЗ
Місце виробництва Львів
Габарити (д/ш/в) Довжина, мм 10540
Ширина, мм 2500
Висота , мм 2980
Колісна база, мм 5545
Швидкість (макс/номін) Макс.швидкість при повному завантаженні, км/год 80
Макс.швидкість пустого автобуса, км/год 120
Місць (сидіння/стояння) Місць для сидіння: 41+1(екскурсовод)
Двигун, потужність Бензиновий/Дизельний
ЗиЛ-375/ЯМЗ-236А

Автобус випускався в наступних поколіннях
  • ЛАЗ-699А (1964-1966)
  • ЛАЗ-699Н (1976-1978)
  • ЛАЗ-699Р (1978-2002)
  • ЛАЗ-699Т (2000-2002)

ЛАЗ-699

Перший дослідний зразок туристичного автобуса ЛАЗ-699 був побудований в 1960 році і мав назву «Карпати».

На відміну від базової моделі Львівського заводу ЛАЗ-695, «699-й» був подовжений на одну секцію і відрізнявся більш високим ступенем комфортабельності. У своїй комплектації він мав холодильник, відсік для термосів, гардероб, туалет, два великих розсувних люка в даху і 34 м'яких регульованих пасажирських сидіння з вмонтованими в підголовник динаміками радіоприймача. На автобусі стояв V-подібний двигун ЗІЛ-375 з однодисковим зчепленням і синхронізована механічна коробка передач, пневматична підвіска, для передніх коліс - незалежна, гідропідсилювач керма, пневматичні гальма з роздільними контурами для передньої і задньої осі.

У 1961 році автобус демонструвався на ВДНГ СРСР і в тому ж році був показаний вищому керівництву країни, в тому числі і М. С. Хрущову.

ЛАЗ-699А

У грудні 1960 року були готові два примірники автобуса ЛАЗ-699А «Карпати», які конструкційно повністю відповідали попередньому примірнику, за винятком встановленої на одному з них моелектричним дистанційної системи перемиканням передач, але, найголовніше, дані екземпляри відрізнялися від ЛАЗ-699 плануванням салону.

Від установки буфету, гардероба і туалету в автобусах відмовилися, а за рахунок простору, що звільнився збільшили кількість посадочних місць до 41. Надалі таку планування прийняли за базову і далі всі дослідні автобуси виконувалися в модифікації ЛАЗ-699А.

У 1961 році було випущено ще кілька дослідних екземплярів автобуса ЛАЗ-699А. Вони зберегли чотирьохфарну систему освітлення, але фари були розташовані більш звично - горизонтально. У 1962 р. автобус проходив випробування в Криму в ході яких у держкомісії виникли претензії до надійності агрегатів. Після усунення недоліків у конструкції дослідних автобусів у 1963 році був побудований модернізований варіант автобуса ЛАЗ-699А «Карпати-1».

Автобус спеціально була підготовлена для додаткових державних випробувань, зокрема, на ньому були встановлені надійніші мости від вантажного автомобіля МАЗ-500, які дозволили вирішити проблему довговічності агрегатів, до яких в основному і були претензії на випробуваннях. Цей автобус ще зберіг чотирьохфарну систему освітлення, але це був останній чотирьохфарний ЛАЗ-699. В 1964 році на Львівському автобусному заводі розпочався серійний випуск великих міжміських автобусів під найменуванням ЛАЗ-699А «Турист». На серійних автобусах були відсутні буфети, гардероби і туалети - в цьому плані автобус був максимально спрощений, зате він комплектувався двигуном ЗІЛ-375, потужністю 180к Кількість місць для сидіння в автобусі - 41.

Цікаво, що одночасно випускалися автобуси з двома типами даху - з жорсткою суцільнометалевою і з дахом, що має брезентовий люк.

Виробництво автобуса тривало всього два роки, після чого автобус був знятий з виробництва, з-за проблем з надійністю кузова у вигляді низької жорсткості на кручення. Було випущено невелику кількість цих машин. В наш час[Коли?] збережені екземпляри ЛАЗ-699А невідомі. У 1967 р. навесні автобус брав участь у Міжнародному конкурсі автобусів в Ніцці і п'ятнадцятий туристичному автобусному ралі по дорогах Європи. Цей автобус разом з автобусом ЛАЗ «Україна-67» отримали Великі призи та медалі Комісаріату з туризму Франції.

ЛАЗ-699Н

У кінці шістдесятих років фахівцями Головного Спеціалізованої Конструкторського Бюро по автобусах (ГСКБ) був розроблений новий модифікований кузов для автобусів ЛАЗ-695Н і ЛАЗ-697Н, зовні відрізнявся від попередніх модифікацій сучаснішим дизайном і високими лобовими стеклами. На його основі в 1969 році був створений дослідний автобус ЛАЗ-699Н, кузов якого відрізнявся від попередньої модифікації ЛАЗ-699А підвищеною міцністю. Замість пневматичної підвіски автобус оснащується ресорно-пружинної, аналогічної підвісці машин серій 695 і 697. Також у цього автобуса з'явилася двері запасного виходу в задньому звисі, яка з цього моменту стає обов'язковою для всіх наступних автобусів сімейства ЛАЗ-699.

Laz-699-07

Від майбутніх серійних машин дослідний ЛАЗ-699Н відрізнявся відсутністю воздухозаборника на даху - відповідно в кожному бічному вікні були зсувні кватирки, як і у попередньої модифікації, і у міських моделей.

Наступні дослідні зразки автобуса ЛАЗ-699Н «Турист» з'явилися в 1972 році. Один з цих автобусів в 1973 році експонувався на ВДНГ СРСР. У 1973 році були побудовані дослідні ЛАЗ-699Н з системою природної вентиляції. На даху цього автобуса розташовувався повітрозабірник, а кватирки у вікнах відсутні. Ці машини пішли в серію через три роки - у 1976-му.

Серійний ЛАЗ-699Н випускався з 1976 по 1978 рр. в обмежених кількостях.

ЛАЗ-699Р

У 1978 році на зміну автобусу ЛАЗ-699Н прийшов новий великий туристичний автобус ЛАЗ-699Р. Але по-справжньому масовий випуск ЛАЗ-699Р почався в 1983 році, коли за рахунок зменшення випуску ЛАЗ-697Р розгорнулося великосерійне виробництво ЛАЗ-699Р.

До 2002 року, поки тривало виробництво цього автобуса, він не раз піддавався модернізаціям і природно змін у зовнішньому вигляді, але при цьому кузов і основні агрегати автобуса залишалися колишніми.

Автобуси ЛАЗ-699Р перших випусків можна відрізнити за алюмінієвої фальш-радіаторних гратах на передку, а в найбільш ранніх автобусів (приблизно до 1981 року) ще були «москвичевським» прямокутні фари і маленька квадратна емблема з буквою «Л» всередині. З 1981 року фари замінили круглими, а емблема стала виглядати як велика літера «Л» в крузі.

Але в цей же час, у першій половині 80-х років паралельно проводився невеликими партіями автобус ЛАЗ-699Р у виконанні «люкс», в основному для обслуговування різних високих державних установ. Відмінною особливістю таких автобусів не бракувало зовнішніх декоративних деталей з чорної пластмаси (фальш-решітка радіатора, ковпаки коліс, повітрозабірник на даху), а також передній бампер з вбудованими протитуманними фарами.

В кінці 80-х років на автобусах скасували алюмінієву фальш-радіаторну решітку, а з 1993 року на автобусах перестали встановлювати водійські двері в лівому борту. На деякі автобуси ЛАЗ-699Р останніх років випуску із заводу могли встановлюватися мости з дисковими колесами. Виготовлявся до 2002 року.

Виноски

Випадкова вікі