FANDOM

Кривичі — одне із східнослов'янських племен (союзів племен) 6-9 століття, згадуваних у давньоруських літописах. Жили у верхів'ях Дніпра, Західної Двіни, Волги та в південній частині басейну Чудського озера. Головні міста: Смоленськ, Полоцьк, Торопець і, можливо, Псков. У кінці 9 століття земля кривичів увійшла до складу Київської Русі. Вважається, що останній племінний князь кривичів Рогволод разом з синами був убитий в 980 новгородським князем Володимиром Святославичем.

Походження назви

Плем'я кривичі могло залишити свій слід у назвах поселень. Це Кривичі (Львівщина), Кривичі (Рівненщина), Кривецьке (Чернігівщина). Назва племені походить від імені їхнього родоначальника, якого звали Кривъ («кривий»). Слово це в давнину означало не лише фізичну ваду, а й певні негативні риси характеру.

Основні заняття

Основні заняття кривичів це землеробство, а також скотарство і ремесла (залізоробне, ковальське, ювелірне та ін.). На землях кривичів утворилися Смоленське і Полоцьке князівства, а північно-західна частина їхньої території увійшла до складу володінь Новгорода.

Випадкова вікі