FANDOM

Гладкий Йосип Михайлович

Прізвисько:

Бондар

Народився:

біля 1789 Мельники, Золотоніський повіт, Полтавська губернія

Помер:

5 (17) липня 1866 Олександрівськ

Країна:

35px Російська імперія

Звання:

Генерал-майор

Нагороди:

48px 45px 37px

Йосип (Осип) Михайлович Гладкий (біля 1789, Мельники — 5 (17) липня 1866, Олександрівськ) — останній кошовий отаман Задунайської Січі (з 1827), наказний отаман Азовського козацького війська, генерал-майор.

Біографія

Задунайська Січ

Приписавшись на Січі в Платнірівський курінь під прізвищем Бондаря, Гладкий в складі п'ятитисячного козацького загону у флотилії під командуванням головнокомандуючого турецьких та єгипетських військ Ібрагім-паші брав участь у війні турків з греками. Під командою кошового Якова Мороза ходив походом під Міссолунгу, брав участь в облозі та штурмі фортеці. Після цього походу у 1827 році був вибраний курінним отаманом Платнірівського куреня.

На посаді кошового отамана під час російсько-турецької війни 1828—1829 років 9 травня 1828 року організував повернення частини задунайських козаків у російське підданство. 1500 козаків на чолі з кошовим Йосипом Гладким захопивши військову канцелярію та скарбницю, перейшло під Ізмаїлом на бік російської армії. Через зраду Йосипа Гладкого турецький уряд жорстоко розправився з задунайцями. Близько 2 тисяч козаків разом з наказним гетьманом І. Баланом було заарештовано, ув'язнено та вбито, а січові укріплення та церкву зруйновано і спалено.

Випадкова вікі