FANDOM

Деревляни
250px
Східнослов'янські племена 8-9 ст.

Столиця:

Іскоростень

Мови:

Давньоруська (давньоукраїнська)

Релігії:

Язичництво

Правитель:

Князь Мал

Історичний період:

Засновано:

Ліквідовано:

Середні віки, VI ст.

884,

912—946

Древляни (деревляни), східнослов'янське плем'я, у VI-X ст. жили на українському Поліссі. На півночі землі Древлян доходили до р.Прип'яті, на півдні — до річок Здвижу і Тетерева, на сході — до Дніпра, на заході — до межиріччя Случ й Горині. На півдні їх землі межували з половцями.

Найбільші міста: Іскоростень (Коростень), Мическ, Микгород (Радомишль), Вручій (Овруч), Малин. До входження в Київську Русь землі Древлян становили самостійне князівство з центром в Іскоростені.

Файл:539px-Knyaz Igor in 945 by Lebedev.jpg

Стосунки з Київським князівством

884 року київський князь Олег підкорив деревлян, але після його смерті (912 року) вони вийшли з-під влади Києва. 914 року київський князь Ігор знову підкорив деревлян, у яких, однак, залишився свій князь. 942 року відбулися збройні сутички між військами київського князя й деревлянами, які прагнули стати незалежними від Києва. Спроба князя Ігора 945 року провести повторний збір данини серед древлян привела до повстання деревлян і загибелі князя. Насамперед це був організований князем Малом і знаттю виступ на захист прав Древлянського племінного княжіння. Повстанці зробили спробу усунути від влади Рюриковичів й утвердити в Києві династію Мала. За легендою після смерті Ігора, древлянський князь Мал сватався до його дружини Ольги , але вона знищила сватів і повела дружину на Коростень. 946 року княгиня Ольга придушила повстання і ліквідувала древлянське князівство. Східну частину земель древлян з центром у місті Вручій було включено до Київського князівства.

Древляни займалися землеробством, скотарством і ремеслами (залізоплавильним, виготовленням з овруцького шиферу пряслиць тощо).

Останній раз древляни згадуються в літописі під 1136 роком, коли князь Ярополк, син князя Володимира Мономаха подарував їхню землю Десятинній церкві.

Галерея

Джерела

  1. Гайдай Л. Історія України в особах, термінах, назвах і поняттях.- Луцьк: Вежа, 2000.
  2. В. Б. Антонович, «Древности Юго-Западного края. Раскопки в стране древлян» («Материалы для археологии России», № 11, СПб., 1893).
  3. Довідник з історії України.За ред. І.Підкови та Р.Шуста.- К.: Генеза, 1993.
  4. Древляне

Посилання

Випадкова вікі