Fandom

Вікі Українопедія

Велика Вітчизняна війна/Україна

< Велика Вітчизняна війна

366статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

«Велика Вітчизняна війна» – це радянська назва збройного конфлікту між СРСР та Німеччиною, який був складовою частиною Другої світової війни.

Участь України у Другій світовій війні не обмежувалося періодом протистояння між СРСР та Німеччиною в 1941-1945 рр. Тому, в контексті історії України, доречно говорити про Другу світову війну в цілому. Ця війна з самого початку торкнулася території України, і до останнього дня (2 вересня 1945 р.) участь у конфлікті брали солдати та офіцери-українці.

«Велика вітчизняна війна» – це радянська історіографічна та ідеологічна концепція, яку використовує Російська Федерація з метою збереження впливу на Україну та інші пострадянські республіки.

«Велика Вітчизняна війна» представляється як велике історичне досягнення, яке стало можливим тільки завдяки консолідації радянських народів навколо Росії. Відповідно, такий тип відносин (підпорядкування України Кремлю) представляється історично виправданим і зобов’язуючим на майбутнє.

Концепція «Великої Вітчизняної війни» пропонує спрощену картинку, де СРСР – це «сили добра», а його супротивники – «сили зла». Відповідно, українське антирадянське національно-визвольний рух середини ХХ століття постає в безапеляційно негативному світлі. Просування такого подання про радянсько-німецьку війну веде до поглиблення розколу всередині українського суспільства. Більш того, сучасні антидержавні проросійські сили в Україні претендують на роль продовжувачів боротьби СРСР під час «Великої Вітчизняної Війни», а українських патріотів називають «фашистами».

Нарешті, спроби замінити вивчення історії Другої світової війни просуванням концепції «Великої Вітчизняної війни» ставить своєю метою приховування правди про ту негативну роль, яку відіграв СРСР протягом 1939-1941 рр., а саме його допомога нацистській Німеччині.

Посилання

Випадкова вікі