FANDOM

Богдан А092.80 — 8,4-метровий низькопідлоговий автобус середнього класу українського виробництва, що випускається корпорацією «Богдан».

Богдан А092.80
Bogdan A092.80 001
Роки випуску з 2010
Габарити (д/ш/в) Довжина, мм 8440
Ширина, мм 2400
Висота, мм 2880
База, мм 4000
Швидкість (макс/номін) Макс.швидкість пустого автобуса, км/год 90
Місць (сидіння/стояння) Місць для сидіння 24+1
Стоячих місць 42
Повна місткість 66+1
Двигун, потужність дизельний ISUZU 4HK1-XS Євро-3
Система керування ISUZU
Потужність, кВт 129 Тип КПП механічна
Витрата ДП при шв. 60 км/год на 100 км, л 22
Примітки Маса пустого автобуса, т 6,28
Маса повного автобуса, т 10,8

Історія моделі

Низькопідлоговий автобус малого класу Богдан-А092.80 був розроблений в 2009 році фахівцями холдингу «Богдан». Перший дослідний автобус цієї моделі побачив світ у серпні 2009 року, а навесні 2010 року почалося серійне виробництво. У перший рік випуску обсяги продажів виявилися більш ніж скромними: було реалізовано лише п'ять автобусів Львівському АТП-14630. Причина цього - фінансова криза, через яку транспортні підприємства зволіли купувати найбільш дешеву модифікацію автобусів Богдан малого класу, Богдан-А092.02.

Тим не менш, нова модель є суттєвим кроком вперед, порівняно із старими Богдан-А092, і має перспективи на автобусному ринку. Невипадково холдинг "Богдан" протягом 2010 року провів ряд презентацій дослідного зразка автобуса у Польщі: країни Центральної Європи розглядаються в якості потенційного ринку для нових низькопольних автобусів Богдан. Перспективи в моделі є і на внутрішньому ринку, де інтерес до сучасних низькопідлогових автобусів активізується у міру наближення Євро-2012. Для вітчизняних перевізників в 2010 році холдинг розробив дешевший варіант автобуса з двигуном, що відповідає стандартам Євро-2 - Богдан-А092.82[1].

Технічний опис

Незважаючи на загальний індекс моделі, Богдан-А092.80 істотно відрізняється від популярного автобуса малого класу Богдан-А092. Силовий агрегат і коробка передач ідентичні модифікації Богдан-А092.04, проте компонування основних вузлів абсолютно інша. Двигун Isuzu 4HK1-XS розташований в задньому звисі, автобус має привід на задні колеса.

Кузов автобуса - тримальний, вагонної компоновки. У порівнянні з моделлю А092, кузов автобуса Богдан-А092.80 є довшим на 1 метр. Це дозволило збільшити загальну кількість місць до 66. Завдяки заднемоторному компонуванню передня частина салону - низькопідлогова. У салон ведуть двоє дверей: одинарна, розташована в передньому звисі автобуса, і подвійні, ширші двері в базі. Останні дозволяють прискорити висадку і посадку пасажирів на зупинках. Навпроти середніх дверей - місткий накопичувальний майданчик.

Ще однією відмінністю автобуса Богдан-А092.80 від Богдан-А092 стало застосування пневмопідвіски на задній осі. Передня підвіска - ресора, з додатковими пневмоелементах. Гальмівна система - гідравлічна.

Конкуренти

  • ЗАЗ А10С І-Ван
  • ХАЗ А103 Руслан
  • А102

Виноски

Випадкова вікі