FANDOM

Файл:Бледа.jpg
Бледа (грец. Βλήδας, лат. Bleda, бл. 390 - 445) - вождь гунів в 434-444 роках, брат і співправитель Аттіли. Відомий також як вождь гунів Буда.

У 434 році після смерті Ругіли та вбивства Мунджука, Бледа і Аттіла стали вождями гунів. Ймовірно, Бледа був старшим із братів, бо «Галльська хроніка 452 року» під 434 роком повідомляє лише його ім'я як спадкоємця Ругіли: «Rugila Rex Chunorum, cum quo pax firmata, moritur, cui Bleda succedit.»

Не збереглося свідчень про те, як саме брати ділили владу. Історик Д.Б.Б'юрі припустив, що Бледа правив на сході гунських володінь, тоді як Аттіла воював на заході. У той же час в записах Пріска Панійського брати в період спільного правління ухвалювали рішення та брали участь у переговорах з Римською імперією спільно.

У 441-442 роках гуни під проводом Аттіли та Бледи захопили більшу частину візантійської провінції Іллірії (сучасна Сербія ). Розгромили візантійського полководеця Аспара, який очолював війська імперії у Фракії

444 року, за хронікою подій Проспера Аквітанського, Аттіла убив брата: «Аттіла, цар гунів, Бледа, брата свого і соратника по царству, убив і його народи змусив собі коритися». Пізніший хроніст 2-ї половини VI століття датує загибель Бледи 445 роком, а «Галльська хроніка 452 року» поміщає цю подію під 446.

Випадкова вікі