FANDOM

Бива під Ярославом
Війна Романовичів за Галичину

Українсько-польські війни

300px
Турнір між воєводою Воршем та князем Ростиславом під обложеним містом Ярославом
Дата 17 серпня 1245 р.
Місце поблизу Ярослава
Підсумок Перемога галицько-волинських військ
Противники
25px Галицько-Волинське князівство 25px Галицька опозиція

25px Королівство Угорське

25px Краківське князівство

Командири
25px Данило Галицький

25px Василько Романович

Ростислав IV

Фільней†

Флоріан Войцехович†

25px Володислав Кормильчич†

Битва під Ярославом (17.8.1245) - битва галицько-волинських військ Данила Галицького і Василька Романовича проти військ опозиції (претендент на стіл Ростислав Мизхайлович і галицькі бояри) і її союзників (Польща та Угорщина). З боку Галицько-Волинського королівства це була деблокада Ярослава, який облягали союзники. Чисельність військ сторін невідома. В галицько-волинському війську були половці.
Чолом галицько-волинського війська керував Данило Галицький, Василько - правою рукою, двірський Андрій - лівою рукою.
У центрі союзників стояв Ростислав, зліва - поляки з воєводою Флоріаном Войцеховичем, справа - угорці і боярські війська на чолі з боярином Володиславом Юрійовичем. Основна частина угорського війська була в засаді з баном Фільнієм.
В ході битви Данило Галицький прорвався до засадного полку угорців і напав на охорону Фільнія. В ході запеклої сутички (Данила ледь не полонили, а Лев Данилович зійшовся в поєдинку з Фільнієм) угорці були вщент розбиті, Данило розірвав захоплений угорський прапор.
На лівому фланзі Василько подолав поляків. Втеча союзників деморалізувала опозицію. Воїни Данила ще довго (аж до глибокої ночі) переслідували ворогів.
В результаті битви були полонені: Фільній, Володислав, Флоріан Войцехович. Двох перших стратили. Фільнія вбив особисто Данило.
Боярська опозиція і іноземні інтервенти були остаточно подолані.

Випадкова вікі