FANDOM

Битва на річці Альті
Русько - половецькі битви
300px
Битва на річці Альті
Дата 1068
Місце На річці Альті
Причина Половці напали на Переяславську землю
Підсумок Поразка Ізяслава, Всеволода та Святослава
Противники
Половці 25px Чернігів

25px Переяслав

25px Київ

Командири
Шаракун 25px Ізяслав Ярославич

25px Всеволод I Миролюбний

25pxСвятослав II Ярославич

Битва на Альті — одна з перших битв руських князів з половцями, що відбулася у 1068 році та мала значні політичні наслідки.

На початку вересня половці напали на Переяславську землю. Переяславський князь Всеволод Ярославич звернувся за допомогою до своїх братів Ізяслава Ярославича, київського князя, і Святослава Ярославича, чернігівського князя, з якими ще 1054 створив тріумвірат, що спільно правив Київською Руссю до початку 1073. Кожен з братів привів свою дружину, а Ізяслав — й київське ополчення. Битва з іще не відомими тоді на Русі половцями відбулася на півдні Переяславської землі, на річці Альті й завершилася поразкою Ярославичів. Ізяслав і Всеволод втекли до Києва, а Святослав — до Чернігова, де зумів налагодити оборону від кочовиків. Київське ополчення повернулося до Києва, зібрало віче на Подільському торгу і стало вимагати від князя Ізяслава коней і зброю, щоб поквитатися з половцями. Князь відмовив їм, певно, остерігаючись озброїти вороже налаштованих до нього городян. Тоді «люди київські» підняли повстання і вигнали Ізяслава. Лише через півроку він з польською допомогою повернувся до Києва і жорстоко помстився повсталим.

Галерея

Випадкова вікі