FANDOM

Файл:Aryapif.jpg
Аріапіф (грец. Ἄριαπείθης) — скіфський цар, батько Скіла, Октамасада та Оріка.

За Геродотом, довіреною особою Аріапейта в Ольвії був еллін Тімн. Від скіфської жінки Опойї Аріапейт мав сина Оріка, від неназваної еллінки з Істрії — Скіла, який згодом став його наступником. Октамасад був народжений неназваною донькою Терея Одриського.

Аріапіф правив Скіфським царством протягом двадцяти років з 480 по 460 рр. до н.е. За час його перебування на престолі Скіфія встановила протекторат над Ольвією. Але деякі історики вважають, що це помилкова версія. Відомо, що Аріапіф  об'єднав великі поліси, що знаходилися на території східної Таврики, на релігійні та політичні основи. На чолі цього союзу він поставив Археонактідів. Цар Скіфії приділяв багато уваги зовнішньополітичної діяльності і робив все можливе для того, щоб налагодити відносини з іншими державами і завести собі побільше союзників. Аріапіфа врегулював відносини з Одриським царством, уклавши династичний шлюб. Він узяв собі в дружини дочку царя Терея Одриського. Між скіфами і агафірсами були дуже натягнуті стосунки, які незабаром переросли у відкрите протистояння. Обидві сторони чинили регулярні напади, намагаючись знищити один одного. Одна з битв з агафірсами стала для войовничого  Аріапіфа останньої. Цар агафірсів Спаргаліф підступно вбив скіфського правителя. Геродот побіжно згадав про це у своїх книгах. Все це свідчить про те, що Аріапіф робив основний упор на врегулювання і стабілізацію відносин з сусідніми державами, грецькими полісами і варварськими спілками, які розташовувалися неподалік від Скіфіского царства.

Випадкова вікі